چاپ و طراحی سربرگ،ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل

طراحی و چاپ سربرگ طراحی ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل پشت چسبدار

چاپ و طراحی سربرگ،ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل

طراحی و چاپ سربرگ طراحی ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل پشت چسبدار

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

سیر تحولات چاپ ساک دستی

اشتراک‌گذاری

در مقاله اهمیت طراحی و چاپ ساک دستی، اشاره شد که ساک دستی یکی از ابزارهای تبلغیاتی و بازاریابی است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. جهت اینکه بتوانید یک طراحی و چاپ حرفه ای برای ساک دستی انجام دهید، بهتر است با تاریخچه ساک دستی به عنوان بهترین دوست مصرف کننده، آشنا شوید و از سیر تحولات آن آگاهی پیدا کنید. با شبکه چاپ همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مروری بر تاریخچه ساک دستی

ظهور ساک دستی های کاغذی

ساک دستی پلاستیکی

ساک دستی های قابل استفاده مجدد

مروری بر تاریخچه ساک دستی

تا قبل از اواخر دهه 1800 میلادی، ساک دستی های خرید وجود نداشتند. خریداران یا کالاهای خود را با سبد حمل می کردند و یا اینکه صاحبان کسب و کارها، کالاها را درب خانه تحویل می دادند.

در اواسط قرن نوزدهم، فرانسیس وول، مدرس مدرسه ای واقع در پنسیلوانیا، دستگاهی را برای تولید ساک دستی های کاغذی سبک، اختراع کرد.

در سال 1871، مارگارت نایت، ماشینی را طراحی کرد که ساک های دستی مسطح و جادار بیشتری تولید می کرد. با این حال، این ساک ها زیاد ماندگار نبودند و چارلز استیل در سال 1883، ساک های قهوه ای با حاشیه های چسباننده را اختراع کرد که با آنچه که در سوپر مارکت های امروزی مشاهده می کنید، شباهت داشت.

در سال 1912، والتر اچ دوبنر، یک فروشگاه مواد غذایی کوچک را اداره می کرد و به دنبال راهی برای تقویت تجارت خود بود. با مشاهدات دقیق و تجربیات بدست آمده، او متوجه شد که مشتریان برای خرید بیشتر با محدودیت روبه­رو هستند و به راحتی نمی توانند کالاهای خود را حمل کنند.

بنابراین، دوبنر تصمیم گرفت تا روشی را ابداع کند که امکان خریدهای بیشتر را برای مشتریان فراهم کند. چهار سال طول کشید تا راه حل مناسب را به دست آورد؛ این روش شامل یک
بسته ارزان، آسان برای استفاده و به اندازه کافی مستحکم برای تحویل و حمل مواد غذایی می شد.

ظهور ساک دستی های کاغذی (www.shbag.ir)

 

ساک دستی های دوبنر، با استفاده از یک کیسه کاغذی با سیمی که از آن عبور می کرد و برای استحکام آن کاربرد داشت، ساخته می شد. دوبنر، محصول جدیدش را ثبت کرد و آن را “ساک دستی خرید دوبنر” نامید. او این بگ کاغذی کرافت را به قیمت پنج سنت فروخت و ظرف سه سال، بیش از یک میلیون ساک دستی در سال به فروش رفت. در طول این مدت، تقریباً تمام ساک دستی ها از کاغذ ساخته شده بودند.

ساک دستی پلاستیکی

در سال 1933، پلی اتیلن به عنوان رایج ترین پلاستیک، به طور تصادفی در یک کارخانه شیمیایی در Northwich انگلستان ایجاد شد. در حالی که قبلاً پلی اتیلن در دسته های کوچک ایجاد شده بود، این اولین سنتز ماده ای بود که از نظر صنعتی کاربردی شده بود و در ابتدا، توسط ارتش انگلیس در خلال جنگ جهانی دوم به طور پنهانی مورد استفاده قرار می گرفت.

در دهه 1960، یک شرکت سوئدی ساک دستی پلاستیکی استاندارد “T-shirt” را به ثبت رساند. ساک دستی پلاستیکی، بازار ساک دستی های کاغذی را تحت الشعاع قرار داد، زیرا تولید پلاستیک ارزان­تر از کاغذ است.

ساک دستی های قابل استفاده مجدد

امروزه طیف گسترده ای از ساک دستی آماده خرید از جمله ساک دستی های قابل استفاده مجدد و زیست تخریب پذیر که با محیط زیست سازگار هستند، وجود دارد.

ایده ساک دستی های قابل استفاده مجدد هنگامی ایجاد شد که مردم متوجه شدند کیسه های پلاستیکی محیط را آلوده می کنند. ساک های دستی قابل استفاده مجدد در اصل هر نوع ساکی دستی هستند که می توان بارها از آن ها استفاده کرد.

مواد با دوام و روش های ساخت و ساز اطمینان می دهد که این کیسه ها برای استفاده های مجدد مقاومت زیادی دارند. این نوع ساک دستی ها در طراحی کلی، دارای یک محفظه اصلی و دسته های دوتایی است. اگرچه، طراحی ساک دستی می تواند تخصصی نیز باشد.

ساک دستی های قابل استفاده مجدد در اوایل دهه 1990 پدیدار شدند. این ساک دستی ها به اشکال مختلفی ساخته شده اند و از مواد مختلفی از قبیل پنبه تا نایلون ایجاد شدند.

در اوایل سال 2000، هنگامی که مصرف کنندگان شروع به رد کردن ساک های خرید یکبار مصرف کردند، ساک دستی های قابل استفاده مجدد رایج تر شدند. در یک مقطع از سال 2007، ساک دستی های قابل استفاده مجدد حتی به یک لوازم جانبی مد روز تبدیل شدند.

همانطور که می دانید، پلاستیک برای محیط زیست و کره زمین مضر است و بسیاری از مصرف کنندگان، کیسه های قابل استفاده مجدد را به عنوان جایگزین سازگار با محیط زیست برای کیسه های یکبار مصرف می دانند.

برخی از خرده فروشان حتی مشتریان خود را تشویق می کنند تا هنگام خرید، ساک دستی های قبلی خود را به همراه داشته باشند، زیرا این امر به فروشگاه و کاهش هزینه های آن نیز کمک می کند. برخی از فروشگاه ها حتی برای هر کیسه قابل استفاده مجدد که مشتری به همراه دارد، تخفیف در نظر می گیرند.

صحبت پایانی

مردم همیشه نیازمند حمل کالاهای خریداری شده خود بوده اند. همانطور که در این مقاله ذکر شد، ساک دستی ها ابتدا از پارچه ایجاد شدند، استفاده از کاغذ و پلاستیک برای ساخت ساک دستی رایج شد. بعد از پلاستیک نیز به علت اثرات مخرب محیط زیستی آن، ساک های دستی قابل استفاده مجدد به وجود آمدند. سیر تحولات ساک دستی به اینجا ختم نمی شود و قطعاً تغییرات در آینده ادامه خواهد داشت.

 

منبع : https://www.chetor.com/235499-%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C/

  • طراحی شبکه چاپ

چاپ جعبه و بسته‌بندی پوشاک و لباس به چه صورت است؟

هنگامی که افراد از فروشگاهی خرید می‌کنند، چیدمان لباس، جنس، کیفیت، قیمت و عواملی از این دست بر خرید آنها موثرند اما اگر کالایی که خریداری شده، در ‌بسته‌بندی زیبا و شیک قرار داده شود، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. جعبه و بسته‌بندی لباس، شال و روسری، مانتو که دارای طراحی زیبا و مناسب باشد، انتخاب مناسبی است.

image-20210828171413-1.jpeg

جعبه و بسته بندی شامل : لباس، مانتو ، شال و روسری ، مزون ، پوشاک

شبکه چاپ انواع جعبه و بسته بندی در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و متناسب با اجناس مختلف مد و لباس، شال و روسری ، مانتو و کفش را با بهترین کیفیت تولید می‌کند. استفاده از جعبه و بسته بندی حرفه ای در مد و لباس، فروشگاه‌ها و مغازه های شال و روسری ، مزون مانتو و کفش و لباس کاربرد فراوانی داشته و برای ‌بسته‌بندی مناسب اجناس از انواع مختلف پاکت و جعبه و بسته بندی استفاده‌ می‌شود. انواع ‌کاغذ بسته ‌بندی مد و پوشاک، لباس و شال و روسری ، مانتو و کیف و کفش به صورت مقوایی و کاغذی با استفاده از انواع متریال که شامل کاغذ کرافت، گلاسه، پشت طوسی، ایندربرد و ... در شبکه چاپ صورت‌ می‌گیرد.
شما می‌توانید برای هماهنگی برند خود با بسته‌بندی محصولات، از رنگ‌های مختلف و دلخواه برای چاپ لوگو و جعبه و بسته بندی استفاده کنید. تولید و چاپ جعبه و بسته بندی محصولات پوشاک و لباس بهتر است مناسب با رنگ‌های سازمانی و برند باشد تا یادآور هویت برند محصولات شما برای مشتریان باشد. همچنین برای زیباتر شدن و خاص شدن پاکت، جعبه آماده و جعبه کیبوردی آماده و جعبه و بسته بندی امکان استفاده از چاپ طلاکوب، برجسته، یووی و ... برای چاپ لوگو و برند شما وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از انواع چاپ به رنگ دلخواه خود برای تولید جعبه و بسته بندی بهره ببرید.


 

استفاده از انواع جعبه و بسته بندی مناسب برای محصولات گوناگون لباس و مزون ها

جعبه و پک بسته بندی را می‌توان از لحاظ ابعاد و متریال به کار رفته در آنها به انواع مختلف تقسیم بندی کرد. تقسیم بندی انواع جعبه و بسته بندی از لحاظ ابعاد به شرح زیر است:
• برای محصولات کم حجم مثل شال و روسری از پاکت و جعبه و بسته بندی بالشتی استفاده کرد .
• همچنین در لباس و محصولاتی که حجیم تر هستند مثل مانتو از جعبه و بسته بندی کیبوردی یا درب و زیره استفاده نمود .
• همچنین بسته به ارزش محصول و سلیقه خود می‌توانید از متریال گوناگون برای تولید جعبه و بسته بندی استفاده کنید.برای محصولاتی که قیمت و وزن آنها کم است، مثل شال و روسری بهتر است که از متریالی استفاده شود، که قیمت تمام شده آن به صرفه باشد. کاغذ کرافت یا کاغذ گلاسه سبک در این موارد انتخاب مناسبی است.برای محصولات حجیم، (ست لباس مانتو) سنگین و با ارزش بهتر است از کاغذ ضخیم و مقاوم با گراماژ بالا مثل کاغذ گلاسه ، مقوای ایندربرد ضخیم استفاده شود.


 

چاپ جعبه و بسته‌بندی پوشاک و لباس به چه صورت است؟

‌کاربرد چاپ پاکت، جعبه و بسته بندی و جعبه لباس در صنعت مد و لباس

از جعبه و بسته بندی لباس و پوشاک و پاکت در بسیاری از فروشگاه‌ها و مزون ها استفاده‌ می‌شود. مانند:
• ‌بسته‌بندی انواع اکسسوری و شال و روسری در پاکت‌های مخصوص با ابعاد مناسب برای این کالا. طراحی ‌بسته ‌بندی شال و روسری با این روش نشان دهنده ارزش بالای کالا بوده و آن را مناسب برای هدیه دادن‌ می‌کند. این روزها استفاده از پاکت و جعبه مقوایی افزایش داشته و بسیاری از تولیدکنندگان این نوع ‌بسته‌بندی را مناسب تر از پاکت‌های پلاستیکی و ساده‌ می‌دانند.
• در انواع لباس و پوشاک مثل پیراهن، جوراب و ... نیز می‌توان از جعبه و بسته بندی خاص و یا جعبه لباس استاندارد استفاده کرد. چاپ جعبه پیراهن و طراحی جعبه جوراب را می‌توان به گونه‌ای انجام داد، که با جلب توجه افراد، منجر به بالارفتن آگاهی از برند و فروشگاه شما و نهایتا افزایش فروش بشود.
• برای ‌بسته‌بندی شال و روسری ، مانتو و کفش مردانه و زنانه‌ می‌توان از پاکت، جعبه و بسته بندی و جعبه مقاوم و مستحکم که در چاپ آن طرح‌های زیبا و خاص به کار برده شده، استفاده کرد. به این ترتیب از کالا محافظت شده و حمل آن آسان تر می‌گردد.

 

مزیت استفاده از ‌بسته‌بندی شیک در صنعت مد و پوشاک (لباس) چیست؟

صنعت مد و پوشاک شامل : لباس ، مانتو و کفش بر مبنای زیبایی، جلب توجه و شیک و خاص بودن بنا شده است. بنابراین لازم است که ‌بسته‌بندی محصولات نیز از جذابیت کافی برخوردار باشد. طبیعی است که استفاده از انواع جعبه و پاکت که متناسب با نوع کالا طراحی شده، برای افراد جذابیت بصری داشته و اعتماد آنان را به فروشگاه شما جلب‌ می‌کند.
این روزها رقابت در صنعت مد و لباس به شدت بالا رفته و فعالان در این حوزه تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان بیشتر متمرکز کرده‌اند. قرار دادن کالا در پاکت یا جعبه و بسته بندی زیبا و شیک بر ذهنیت افراد از جنس و کالای عرضه شده، بسیار موثر است. به همین دلیل امروزه فروشگاه‌های لباس و لباس، سعی‌ می‌کنند، از پاکت و جعبه و بسته بندی اختصصاصی خود، با طراحی‌های خاص استفاده کرده و از آن به عنوان ابزاری برای جلب رضایت مشتریان و همچنین بازاریابی بهره ببرند. علاوه بر مزایای ذکر شده، ‌بسته‌بندی با کیفیت و جعبه ، بسته بندی مقاوم، حمل کالا را آسان تر کرده و از کالایی که درون آن قرار گرفته بهتر محافظت‌ می‌کند.

 

تولید انواع جعبه، پاکت و جعبه و بسته بندی مخصوص انواع لباس و پوشاک

شبکه چاپ پک طراحی و چاپ انواع جعبه و بسته بندی و ‌بسته‌بندی جهت استفاده در فروشگاه‌های لباس، پوشاک ، مانتو ، مزون ها ، تولید کنندگان شال و روسری ، کیف و کفش را می‌پذیرد. شبکه چاپ با 50 سال تجربه موفق در صنعت چاپ و همکاری با برندهای معتبر تولید محصولات چاپی با بالاترین کیفیت و قیمت را تضمین‌ می‌کند. چاپ و طراحی بسته بندی لباس توسط کارشناسان زبده در شبکه چاپ صورت می‌گیرد. برای اطلاع از انواع محصولات و تعرفه ارائه خدمات طراحی و چاپ با ما تماس بگیرید.

https://www.hamshahrionline.ir/news/623168/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%AC%D8%B9%D8%A8%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%A7%DA%A9-%D9%88-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  • طراحی شبکه چاپ

چه عواملی باعث بهتر شدن کیفیت چاپ می‌شوند؟

کیفیت چاپ از مراحل آخر و مهمی است که در هر پروژه چاپی باید مدنظر قرار بگیرد. شناخت عوامل موثر بر کیفیت چاپ از مهم‌ترین مسائلی است که اگر به آن توجه نکنید تمام هزینه‌هایی که صرف پروژه چاپی کرده‌اید را نابود می‌کند.

image-20210823104636-1.jpeg

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار هزینه‌های سنگینی را بابت طراحی ابزار تبلیغاتی خود یا هر چیز دیگری پرداخت می‌کنند، اما به کیفیت چاپ مانند کاغذ، روکش چاپ، مرکب، دستگاه چاپ و غیره توجه نمی‌کنند و نتیجه آن دریافت ابزار تبلیغاتی بی‌کیفیت است که باعث نارضایتی خود و مشتریان می‌شود.

برای آن‌که سفارشات چاپی که می‌دهید بهترین باشند و نظر مخاطب را جلب کنند، باید یک سری اصول و قاعده را رعایت کنید. هیچ شخصی را پیدا نمی‌کنید که از مچاله شدن کارت ویزیتش در دست مشتری خوشحال باشد! مهم نیست طرح گرافیکی شما چقدر جذاب است، اگر کار چاپی خوبی نداشته باشد تمام هزینه‌های خود را دور ریخته‌اید!

 

تلاش می‌کنید در وقت و هزینه‌های یک کمپین تبلیغاتی صرفه‌جویی کنید و موفق می‌شوید، اما اگر در مرحله اجرا از تمام طراحی‌هایتان یک کار چاپی ضعیف دریافت کنید چقدر وحشتناک خواهد بود! از همین‌رو، هر چیزی را، قبل از اینکه برای چاپ ارسال شود باید کاملا بررسی کنید.

در این نوشته با شبکه چاپ همراه باشید؛ به شما خواهیم گفت چه عواملی بر کیفیت چاپ اثر می‌گذارند و باید هنگام سفارش چاپ به آن‌ها توجه کنید.

  1. تاثیر کاغذ در کیفیت چاپ

به نظرتان کیفیت کاغذ بر چاپ اثر می‌گذارد؟ بدون شک جواب مثبت است.

انتخاب کاغذ مناسب و با کیفیت برای چاپ یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام سفارش چاپ باید آن را در نظر بگیرید. از هر شرکت تبلیغاتی یا چاپخانه‌ای بپرسید به شما خواهد گفت که جنس و ضخامت کاغذ انتخابی نقش مهمی را در موفقیت و کیفیت بالای سفارش چاپتان ایفا خواهد کرد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که:

· چرا در پروژه‌های چاپی باید به کاغذ توجه کنید و چرا کاغذ مهم است.

· چه چیزی باعث تفاوت بین کاغذ عالی با کاغذ ضعیف می‌شود.

· چه نوع کاغذی برای انواع پروژه‌های چاپی مناسب است؟

نکته جالب این است که حدود سه هزار نوع کاغذ وجود دارد که هر کدام برای مصارف مختلفی به کار می‌روند که بر اساس وزن، ضخامت و کیفیت با قیمت‌های متغیری به فروش می‌رسند.

چه عواملی باعث بهتر شدن کیفیت چاپ می‌شوند؟

چرا کاغذ در چاپ اهمیت دارد؟

انتخاب بهترین نوع کاغذ برای پروژه‌های چاپی با درک اینکه چرا کاغذ معیار مهمی است، شروع می‌شود. هر صاحب کسب‌وکاری می‌داند که مشتریانش کیفیت بازاریابی را با کیفیت محصولات و خدمات شرکت برابر می‌دانند، بنابراین با ارائه یک کار چاپی باکیفیت به مشتریان، نشان می‌دهید که یک شرکت و شغل خوب دارید که محصولات، خدمات و پشتیبانی با کیفیت به مشتریانش ارائه می‌دهد؛ این امر قطعا برا فرآیند خرید و فروش تاثیرگذار خواهد بود.

تصور کنید دو کارت پستال از دو شرکت رقیب دریافت کرده‌اید، هرکدام از این شرکت‌ها پیشنهادات فوق‌العاده‌ای داده‌اند که حاضرید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. اما کارت پستال شرکت A نازک و شل و ول است، رنگ‌ها کسل‌کننده هستند و جوهرها بر روی کاغذ خراشیده می‌شوند. در حالی که چاپ کارت پستال شرکت B حرفه‌ای است. کارت پستالی ضخیم و محکم است، رنگ‌ها درخشان و چشم‌نواز هستند و جوهر کاملا سالم و بی عیب و نقص است.

شما از کدام شرکت خرید می‌کنید؟ بیشتر افراد شرکت B را فقط به دلیل ارسال کارت پستال برتر انتخاب کرده‌اند. این یک پاسخ روانشناختی اما ناخودآگاه به مواد با کیفیت در بازاریابی است.

وقتی از بهترین کاغذ برای پروژه‌های چاپی خود استفاده می‌کنید، طرح‌هایتان حیرت‌انگیز می‌شوند و رنگ‌های استفاده شده در طراحی به خوبی خودشان را نشان می‌دهند و این برای مشتریان جذاب است. مواد با کیفیت چاپی حس لامسه دلپذیری را به مشتری ارائه می‌دهد که مشتریان آن را محصولات و خدمات با کیفیت برابر می‌دانند.

دست انسان به باکیفیت یا بی کیفیت بودن یک کاغذ اشاره می‌کند. چگونه؟ دست مشتری کاغذ را لمس می‌کند، کاغذ نرم و لوکس است؟ براق و روشن؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ تمام این ویژگی‌ها تاثیر روانشناختی بر مشتری دارند. در حقیقت، کیفیت کاغذ چاپی حتی می‌تواند در مشتری انگیزه خرید ایجاد کند.

برای اینکه تفاوت میان کاغذ خوب و بد را متوجه شوید باید بدانید در بازار چند نوع کاغذ وجود دارد و هر کدام برای کدام پروژه‌های چاپی مناسب هستند. در ادامه انواع کاغذ را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

انواع کاغذ در چاپ

در بازار انواع مختلفی از کاغذ وجود دارد که هر کدام با اهداف، برنامه‌ها و صنایع گوناگونی سازگاری دارند. همان‌طور که اشاره کردیم، بالغ بر سه هزار نوع کاغذ در بازار وجود دارد که برای تولید هر کدام از مواد خاصی استفاده می‌شود.

در این بخش متداول‌ترین کاغذهایی که در بازار وجود دارند و برای پروژه‌های چاپی استفاده می‌شوند را بیان می‌کنیم.

· کاغذ گلاسه

· کاغذ کتان

· کاغذ تحریر

· کاغذ روزنامه

· کاغذ بایپل

· کاغذ مقوا

  1. تاثیر دستگاه چاپ در کیفیت چاپ

دستگاه چاپ دومین معیار مهمی است که در کیفیت چاپ اثر دارد. در چاپخانه‌ها انواع مختلفی از دستگاه‌های چاپ وجود دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند و برای پروژه‌های چاپی مختلف به کار می‌روند.

هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به شرایط چاپ ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. ممکن است زمانی که پروژه چاپی در تیراژ بالا دارید از یک نوع دستگاه استفاده شود و زمانی که تیراژ چاپ پایین است یک دستگاه چاپ دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه دستگاه‌های چاپی که بیشتر در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی می‌کنیم.

انواع دستگاه چاپ

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های مختلفی برای چاپ اختراع شدند و هر کدام برای موارد مختلفی به کار می‌روند. اما امروزه برای ارائه چاپ‌های با کیفیت از دستگاه‌های چاپ افست استفاده بیشتری می‌شود، اما دستگاه‌های چاپ دیگری نظیر دستگاه چاپ دیجیتال، دستگاه چاپ فلکسو، دستگاه چاپ هلیوگراور، دستگاه چاپ سیلک اسکرین، دستگاه چاپ مخمل و تامپو و غیره نیز وجود دارند که در گذشته و حتی حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه دو نوع از دستگاه‌های چاپ را که بیشترین استفاده و کاربرد را دارند معرفی می‌کنیم.

  • دستگاه چاپ افست

دستگاه چاپ افست متداول‌ترین دستگاه چاپ مورد استفاده در ایران است. از آنجایی که این دستگاه چاپ با کیفیت بالا ارائه می‌دهد و همزمان قیمت مناسب و مقرون به صرفه دارد، محبوبیت بسیاری دارد و در بیشتر چاپخانه‌ها از آن استفاده می‌شود.

برای تیراژهای بالا این نوع چاپ از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است اما اگر چاپ در تیراژ پایین دارید بهتر است از دستگاه‌های چاپ دیگری که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید. هنگامی که شما نیاز به ۲۵۰ تا ۵۰۰ یا بیشتر کارت ویزیت و ست اداری، کارت پستال، پوستر، بروشور، فولدر، ساک خرید و یا کاتالوگ دارید، سفارش چاپ افست برای شما مقرون به صرفه است.

(برای مطالعه بیشتر درباره چاپ افست به صفحه «چاپ افست » مراجعه کنید تا همه چیز را درباره کاربردهای چاپ افست، مزایا و معایب، چگونگی انجام آن، سرعت و هزینه و غیره بدانید.)

  • دستگاه چاپ دیجیتال

چاپ به وسیله دستگاه دیجیتال فرآیند کوتاهتری دارد چرا که در این نوع چاپ مراحل پیش از چاپ (لیتوگرافی) حذف می‌شود. در پروژه‌های چاپی که به وسیله دستگاه‌های دیجیتال انجام می‌گیرند فایل دیجیتال با فرمت پی دی اف (PDF) یا تصویر (JPEG) به دستگاه داده می‌شود و چاپگر شروع به چاپ تصویر روی کاغذ می‌کند.

زمانی که تیراژ چاپ کم است استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال مقرون به صرفه‌تر است. زیرا در چاپ دیجیتال هزینه بر اساس تیراژ و نسخه‌های چاپی نیست و هر برگ چاپی هزینه‌ای ثابت و جداگانه دارد.

به علاوه، مزیت دیگر استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال این است که امکان تغییر محتوا در هر برگ چاپی وجود دارد.

  1. تاثیر انواع روکش چاپ در افزایش کیفیت چاپ

آخرین موضوعی که در این نوشته به آن می‌پردازیم روکش در چاپ است. پس از چاپ طرح روی کاغذ، باید برای حفاظت آن در مقابل رطوبت، خاک، رنگ گرفتگی و هرگونه آسیب دیگری از روکش استفاده کنید.

کیفیت بالای چاپ تا اندازه بسیار زیادی به روکش آن بستگی دارد. هر چقدر هم جنس کاغذ عالی باشد یا برای چاپِ طرح از بهترین دستگاه‌های چاپ استفاده کنید، اگر از روکش استفاده نکنید تمام زحمات و هزینه‌هایی که صرف کرده‌اید هدر می‌رود.

روکش در چاپ باعث حفاظت کاغذ در برابر هر گونه آسیبی می‌شود. به عنوان یک صاحب کسب‌وکار قطعا دوست ندارید کارت ویزیتتان در دست مشتری مچاله شود. یا از مشاهده پاره شدن ساک تبلیغاتی که به مشتری به عنوان هدیه داده‌اید، خوشحال نمی‌شوید. در صنعت چاپ برای جلوگیری از این موارد بعد از چاپ طرح روی کاغذ، از روکش‌های چاپ استفاده می‌کنند.

روکش برای هر پروژه چاپی استفاده می‌شود تا بعد از چاپ جوهر روی طرح پخش نشود و کاغذ در برابر آسیب‌های احتمالی مقاوم‌تر شود. از روکش برای پروژه‌های مختلف چاپی نظیر چاپ کارت ویزیت، چاپ کاتالوگ شبکه چاپ ، چاپ کاغذ بسته بندی ، جعبه آماده کیبوردی ، چاپ ساک دستی تبلیغاتی و غیره استفاده می‌شود.

روکش سلفون و روکش یووی از کاربردی‌ترین و معروف‌ترین روکش‌های مورد استفاده در چاپ هستند که در مقالات قبلی به طور کامل آنها را توضیح داده‌ایم.

· روکش سلفون: این روکش برای ایجاد استقامت و مقاومت در پروژه‌های چاپی به کار می‌رود. سلفون لایه‌ای نازک از جنس پلاستیک یا نایلون است که بر روی کارت‌ها، جعبه‌ها و به طور کلی روی کاغذ کشیده می‌شود تا آن را در برابر رطوبت، خاک، رنگ‌گرفتی و هر نوع آسیب دیگری حفظ کند. سلفون براق، سلفون مات و سلفون مخملی نیز از متداول‌ترین انواع روکش سلفون در چاپ هستند.

· روکش یووی: یووی نوعی روکش در چاپ است که بر روی کاغذ قرار می‌گیرد تا هم به چاپ زیبایی ببخشد و هم باعث خشک شدن و ثابت شدن رنگ‌های چاپی شود. دوام پوشش یووی از روکش‌های دیگر بیشتر است به همین دلیل انتخاب آن هزینه بیشتری را می‌طلبد. یووی براق و یووی مات نیز از محبوب‌ترین انواع یووی در چاپ هستند.

 

منبع این مقاله : 

https://www.hamshahrionline.ir/news/622084/%DA%86%D9%87-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

  • طراحی شبکه چاپ