چاپ و طراحی سربرگ،ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل

طراحی و چاپ سربرگ طراحی ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل پشت چسبدار

چاپ و طراحی سربرگ،ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل

طراحی و چاپ سربرگ طراحی ست اداری،کاتالوگ،ساک دستی،لیبل پشت چسبدار

۴ مطلب در بهمن ۱۴۰۲ ثبت شده است

اصول طراحی ست اداری

 اصول طراحی ست اداری

 

 

اصول طراحی ست‌ اداری، جزو اصولی است که دانستن آن به‌ سود کسب‌وکار شماست. اگر کسب‌وکاری به جزئیات این اصول واقف باشد، به‌حتم می‌تواند به شکلی خلاقانه و مؤثرتر این کار را انجام دهد. طبیعتاً هر چه خلاقیت و نوآوری در اقلام ارائه شده توسط یک کسب‌وکار بیشتر باشد، شانس ماندگار شدن آن در ذهن مخاطب و مشتری بیشتر می‌شود. به‌علاوه اگر قرار است ست اداری نقش تبلیغات را برای کسب‌وکار شما ایفا کند، شما باید از اصول طراحی مطلع باشید. به عنوان مدیر یک‌ کسب‌وکار باید بدانید که هویت برند شما به رعایت همین اصول وابسته است. اگر در انجام این اصول دقیق و به‌جا اقدام کنید؛ هزینه‌ی طراحی ست اداری شما به هدر نخواهد رفت. برای دانستن این اصول حتماً متن زیر را بخوانید.

 

ست اداری شامل چه اقلامی می‌شود؟

قبل از اینکه از اصول طراحی ست اداری باخبر شوید؛ لازم است بدانید که محتوای ست اداری چیست. معمولاً اقلام زیر در یک ست اداری حرفه‌ای جا می‌گیرند:

 

 

البته‌که علاوه بر موارد بالا، می‌توان مواردی مثل جلد سی‌دی را در ست اداری قرار داد. موارد بالا اقلام ضروری هستند که حتماً باید جایی در ست اداری شما داشته باشند.

 

اصول مهم طراحی ست اداری چیست؟

بدون اصول خاص، عملاً طراحی ست بی‌معناست. اصول طراحی ست، به مجموعه‌ی شما زیبایی و تأثیرگذاری بیشتری می‌بخشد. در زیر چند نمونه از این اصول را می‌خوانیم.

 

هماهنگی در طرح و رنگ

پرواضح است که هنگامی‌که از ست حرف می‌زنیم، نمی‌توان سخنی از هماهنگی به میان نیاورد. ست مجموعه‌ای از اقلام هماهنگ از لحاظ رنگ و شکل با هم است. رنگ و طرح کارت ویزیت شما نمی‌تواند به کلی متفاوت از سربرگ‌های ست باشد. این هماهنگی فقط مربوط به درون ست اداری نیست. رنگ وطرح ست اداری شما باید با طرح و فضای سایت و برند شما هم همخوانی داشته باشد.

به‌عنوان مثال اگر شما سایتی در زمینه‌ی فروش پوشاک خانمها دارید و رنگ برند شما بنفش است؛ این رنگ باید در طراحی ست اداری شما هم دیده شود. در کنار این رنگ می‌توانید از یک رنگ خنثی هم در ست خود به‌کار بگیرید. این نکته را در ذهن داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب از نکات مهم طراحی ست است.

 اگر طرح خاصی برای این تداعی این برند در ذهن مخاطب در نظر گرفته‌اید؛ تلاش کنید از  این طرح در سربرگ‌ها یا کارت ویزیت استفاده کنید. هر چیزی که یادآور برند شما باشد می‌تواند بخشی از ست شما را تشکیل دهد. فکر می‌کنیم از این حرف‌ها متوجه شده باشید که جزئیات برند شما تا چه اندازه در طراحی پر اهمیت است. معمولاً برندهایی که از این جزئیات غافل هستند و یکپارچگی و هماهنگی را فراموش می‌کنند؛ نمی‌توانند جایی برای خود در بازار باز کنند.

 

 

 

 

 

سادگی در طراحی

قرار نیست ست اداری شما پر از طرح و رنگ‌های گوناگون باشد. سادگی در اصول طراحی ست اداری حرف اول را می‌زند. سعی کنید با نوشته‌های رنگی ست خود را شلوغ نکنید. تا جایی‌که می‌توانید از نوشته‌ها طولانی، در جهت ساده‌تر کردن ست، امتناع کنید. هر چه طراحی خلوت‌تر باشد، فضای خالی برای استفاده‌ی کاربردی از اقلام ست شما بیشتر است.

 

به‌کارگیری چهار بخش مهم در ست

شما هر چقدر هم که بخواهید طراحی ساده‌ای داشته باشید، چهار بخش را نمی‌توانید از ست خود حذف کنید.

  1. لگو: همان‌طور که می‌دانید، لگو بخش مهمی از هویت کسب‌وکار شماست. حذف لگو باعث حذف برند شما از ست می‌شود.
  2. پیام برند: گاهی یک جمله‌ی کوتاه زیر لگو برند می‌تواند رسمیت بیشتری به ست شما ببخشد. البته که باید توجه کنید که رنگ و فونت این جمله اهمیت بی‌شماری دارد. یک فونت زیبا توجه مخاطب را بیش از پیش به شما جلب می‌کند. علاوه‌بر این اگر جمله‌ی شما به‌صورت رنگی باشد، محیط ست شما شلوغ می‌شود.
  3. نام شرکت: نام شرکت را معمولاً در قسمت بالا گوشه‌ی سمت راست قرار می‌دهند. فونت نام شرکت باید به‌اندازه‌ای باشد که به‌راحتی دیده شود.
  4. اطلاعات تماس شرکت: شما حتماً باید یک راه ارتباطی برای مخاطب قرار دهید. شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس وب‌سایت از جمله اطلاعات ضروری هستند. حتی اگر کسب‌وکار شما در فضاهای مجازی فعال است؛ می‌توانید آدرس این شبکه‌ها را در سربرگ یا کارت ویزیت قرار دهید. البته‌که به هیچ‌عنوان نباید فونت و اندازه‌ی این اطلاعات به اندازه‌ای باشد که فضا را زیادی شلوغ کند.

 

 

 

انتخاب کاغذ مناسب

بسته به نوع برند، نوع کاغذ هم متفاوت است. بعضی برندهای گران قیمت ترجیح می‌دهند از کاغذ گلاسه برای این کار استفاده کنند. در حالی‌که دیگر برندها از کاغذ تحریر استفاده می‌کنند. از طرفی کاغذ گلاسه برای طراحی بروشور کاربردی‌تر است. پس انتخاب کاغذ با توجه به هویت، سرمایه‌ی برند و کاربرد محصول صورت می‌گیرد.

 

طراحی خلاقانه

خلاقیت، راز ماندگاری و وایرال شدن نام برند شما در فضاهای مختلف است. مخاطبان شما در صورت دیدن یک طرح یا یک تصویر خلاقانه، شروع به اشتراک‌گذاری کار شما می‌کنند. همین اشتراک‌گذاری برای شما کار یک تبلیغ را انجام می‌دهد. برای اینکه به خلاقیت برسید کاربرد هر یک از اقلام را به‌خوبی بشناسید. می‌توانید یک بسته‌بندی خلاقانه برای کاغذهای سربرگ تهیه کنید؟ خلاقیت قرار نیست اتفاق یا قدم بزرگی باشد. همین که یک برجسب خلاقانه به پاکت نامه اضافه می‌کنید، قدم بزرگی در راه طراحی خلاقانه برداشته‌اید.

اصول طراحی کارت ویزیت، سربرگ و پاکت نامه چیست؟

در بالا به یک سری از اصول طراحی ست اداری اشاره شد. اصول بالا در حالت کلی و برای همه‌ی اقلام می‌تواند صدق کند. به غیر از اصول بالا چند اصول مهم در مورد هر یک اقلام موجود در ست اداری وجود دارد.

 

اصول طراحی کارت ویزیت

در اصول طراحی ست اداری، جایگاه ویژه‌ای برای کارت ویزیت قائل می‌شوند. به این دلیل که این کارت نماینده‌ی شماست و قرار است در دست مشتریان مختلف بچرخد. یک کارت ویزیت ساده و کاربردی موارد زیر را در دل خود جا می‌دهد:

  • نام شرکت با فونت بزرگ در وسط کارت
  • تصویر مناسب و حرفه‌ای متناسب با کسب‌وکار
  • آدرس وب‌سایت و شماره‌ی تماس رو یا پشت کارت
  • شماره تماس
  • آدرس ایمیل

مهم‌ترین نکته در طراحی کارت ویزیت نوع فونت و انتخاب تصویر کارت است. اگر احساس می‌کنید تصویر مناسبی برای قرار دادن روی کارت ندارید، بهتر است به‌جای تصویر طرح خلاقانه‌ی دیگری بزنید.

 

اصول طراحی سربرگ

در طراحی سربرگ، اندازه اهمیت به‌سزایی دارد. حاشیه‌ی سربرگ معمولاً یک سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. رنگ زمینه‌ی سربرگ حتماً باید سفید یا یک رنگ ملایم باشد تا هنگام استفاده مشکل ساز نشود. فونت سربرگ معمولاً بین10 تا 14 است. با توجه به اندازه سربرگ این اندازه می‌تواند متغیر باشد.

 

اصول طراحی پاکت نامه

در طراحی پاکت نامه باید مکانی برای لگو شرکت، آدرس پستی، آدرس تلفن و فکس و آدرس وبسایت گذاشته شود. فونت و رنگ پاکت‌نامه را معمولاً بر اساس فونت و رنگ مخصوص برند و هماهنگ با بقیه‌ی اجزا انتخاب می‌کنند.

 

 

 

شبکه چاپ ست اداری اصولی و خلاقانه برای شما چاپ می‌کند

رعایت اصول طراحی ست اداری، به شناخت درست کسب‌وکار و ظرافت زیادی نیاز دارد. در هنگام انتخاب طرح، رنگ، فونت یا پیدا کردن راهی برای خلاقیت شما به یک متخصص نیاز پیدا می‌کنید. این متخصص با شناخت دقیق کسب‌وکار شما خوب می‌دانید که چه اقلامی را به چه شکلی برای شما چاپ کند. متخصصان شبکه چاپ، همان متخصصانی هستند که قرار است در این مسیر بیشتر کمک را به شما برسانند. برای چاپ ظریف و اصولی اقلام ست اداری با این متخصصان تماس بگیرید.

 

 

 

منبع

  • طراحی شبکه چاپ

صفر تا صد طراحی برشور  تبلیغاتی+ نمونه‌

نکات طراحی بروشور تبلیغاتی با متن سنگین

 

 

طراحی بروشور تبلیغاتی با اینکه روش سنتی به حساب می‌آید، هنوز هم تب‌وتاب خودش را بین روش‌های تبلیغاتی حفظ کرده است. این کار اگر به شکل خلاقانه و ظریفی انجام شود توانایی تحول فروش یک کسب‌وکار را دارد. در این مقاله، شما نکات مهمی که در هنگام ترسیم بروشور به آن نیاز دارید، متوجه می‌شوید. به‌علاوه، در این مقاله تلاش بر این است که شما نمونه‌های عینی را ببینید و از آن‌ها الگوی برای طراحی  طرح خود خود بگیرید.

 

بروشور تبلیغاتی چیست و چه انواعی دارد؟

بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات خود را به شکل سنتی ارائه و تبلیغ کنند. بروشورهای را می‌توان کتابچه‌های نازک و کوچکی دانست که به شکلی جذاب توضیحاتی گیرایی به مخاطب می‌دهند. این بروشورها انواع مختلفی دارند که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌شود:

  1. بروشور دو لت (Half Fold Brochure)
  2. بروشور سه لت (Tri-fold Brochure)
  3. بروشور چهار لت دو دروازه ای (Double Gate Fold Brochure )
  4. بروشور آکاردئونی(Accordion Fold Brochure)
  5. بروشور تای فرانسوی (French Fold Brochure)
  6. بروشور تاشو (Roll fold)
  7. بروشور زیگزاگی (Z-Fold Brochure)

 

 

 

 

 

چگونه یک بروشور تبلیغاتی طراحی کنیم؟

با اینکه اصول طراحی بروشور در انواع مختلف آن تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند؛ اما در نکات کلی مشابه هستند. در ادامه به بررسی این نکات کلی می‌پردازیم.

 

1.     مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

در بسیاری از موارد افراد برای طراحی اولین قدمی که برمی‌دارند، چاپ بروشور و انتخاب نوع کاغذ است. در حالی‌که اگر می‌خواهید بروشور تبلیغاتی جذابی طراحی کنید؛ ابتدا باید مخاطب خود را دقیق بشناسید. بروشور شما قرار است برای گروهی خاصی از افراد آمده شود و این گروه را تحت تأثیر قرار دهد. عکس‌هایی که شما برای بروشورتان انتخاب می‌کنید یا کلماتی که به‌کار می‌گیرید همه باید در جهت جذب مخاطب هدف‌تان باشد. پس از یکی از اصول طراحی بروشور هدف گرفتن مخاطب خاص است.

بروشور شما مکانی برای ارائه و توضیح محصول و خدمات‌تان است. برای اینکه مخاطب هدف‌تان را دقیق‌تر مشخص کنید به این بیندیشید که محصول یا خدمت شما برای چه کسانی تولید شده است. سبک زندگی و میزان درآمد مخاطب هدف را در نظر بگیرید. تا جایی که می‌توانید درباره‌ی این مخاطب از طریق راه‌های متفاوت اطلاعات کسب کنید. قطعاً بروشوری که قرار است یک نوجوان هجده ساله را جذب کند با بروشوری که برای یک پیرمرد ارتشی شصت ساله طراحی شده است، تفاوت دارد. این مسئله می‌تواند حتی روی رنگ و  نوع بروشور تأثیر زیادی بگذارد.

2.     متن بروشور خود را بنویسید

برای طراحی، پیام و متن بروشور بسیار اهمیت دارد. شما باید متنی بنویسید که در نهایت مخاطب شما را به انجام اقدامی برای شما هدایت کند. برای نوشتن این متن می‌توانید از الگوی زیر کمک بگیرید:

 

  • در صفحه‌ی اول یک پیام واضح و شفاف بنویسید

یکی از نکات طراحی بروشور تبلیغاتی این است که باید بتوانید در لحظه‌ی اول توجه مخاطب را با یک قلاب به چنگ خود درآورید. این قلاب یک جمله‌ی شفاف است که نیازهای خواننده را نشانه می‌گیرد. به بیان دیگر به او می‌گوید این بروشور قرار است کدام نیاز او را برطرف کند. به‌عنوان مثال تیتر بروشور زیر برای کسانی طراحی شده است به کار نیاز دارند.

 

 

 

  • در صفحه‌های میانی هوشمندانه به مخاطب اطلاعات دهید

پس از اینکه با یک تیتر جذاب نظر مخاطب را جذب کردید، نوبت به صفحات میانی و نوشتن توضیحات و اطلاعات می‌رسد. یکی از اصول طراحی بروشور سه لت این است که سعی کنید در هر سه صفحه برشور و برای هر توضیحات یک سرفصل داشته باشید. کار این سر فصل‌ها این است که خواننده را به خواندن متن ترغیب کنند. برای فهم بهتر این موضوع به طراحی برشور تبلیغاتی زیر نگاهی بیندازید.

 

 

 

در بخش میانی می‌توانید برای زیباتر کردن طراحی بروشور تبلیغاتی از نمودارها، آمار و داده‌ها و اینفوگرافیک‌ها استفاده کنید. نمودارها باعث می‌شوند چشم خواننده با سیل عظیمی از کلمات مواجه نشود. بعضی از افراد تمایلی به خواندن متن مخصوصاً اگر ریز و در جهت تبلیغات باشد، نشان نمی‌دهند. برای جذب این افراد بهترین راه ترسیم نمودار است.

 

 

 

 

  • در انتها از مخاطب بخواهید کاری برای‌ شما انجام دهد

در انتهای طراحی بروشور تبلیغاتی مشخص کنید از این افراد چه می‌خواهید. تمام بروشور شما باید روی رسیدن به خواسته‌تان متمرکز شود. به عنوان مثال فرض کنید شما قرار است یک نوجوان هجده ساله که هیچ شناختی از اتاق فرار ندارد، به اتاق فرار دعوت کنید. ابتدا به این فکر می‌کنید که کدام یک از انواع بروشورها برای مخاطب شما جذاب است.

 پس از آن رنگ‌هایی متناسب با مخاطب و موضوع اتاق فرار برای ترسیم بروشورتان در نظر می‌گیرید. طبیعتاً کلماتی مثل محک زدن شجاعت یا تجربه‌ی حس هیجان برای چنین نوجوانی جذاب هستند. تلاش کنید در ترسیم بروشور از این کلمات استفاده کنید. در انتها وقتی به اندازه‌ی کافی مخاطب جذب شد یک کد تخفیف برای او در نظر بگیرید. سپس او را به امتحان یکی از سناریوهای اتاق فرار دعوت کنید.

 

 

 

توجه کنید که یکی از مهم‌ترین نکات طراحی بروشور تبلیغاتی قرار دادن اطلاعات تماس‌تان در قسمت پشتی بروشور است. حتی اگر نمی‌خواهید کد تخفیف یا کوپن خاصی برای مخاطب بروشور در نظر بگیرید، حتماً اطلاعات تماس‌ خود را در پشت بروشور قرار دهید. آیدی شبکه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل و شماره تماس می‌توانند جزوی از این اطلاعات باشند.

 

3.     تصاویر زیبا برای بروشور خود انتخاب کنید

در طراحی بروشور جذابیت بصری بسیار ارزشمند است. برای خلق یک بروشور زیبا تلاش کنید از عکس‌های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید. می‌توانید عکس‌هایی از محصولات خود در بروشور قرار دهید. نکته‌ی طلایی استفاده‌ها از نمادهاست. مثلاً برای جذاب‌تر کردن بروشور از نمادهایی برای درباره‌ی ما یا تماس با ما استفاده کنید.

رنگ عکس‌ها باید متناسب با موضوع و برای مخاطب شما جذاب باشد. برای مثال بروشور زیر به سفر فرانسه مربوط می‌شود. اگر به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید می‌توانید و آرامش و راحتی را در هنگام سفر حتی در دل رنگ‌های انتخاب‌شده ببینید.

 

 

 

نکته‌ی حائز اهمیت در انتخاب رنگ این است که بیش از دو یا سه رنگ در طراحی بروشور استفاده نکنید. برای انتخاب این رنگ‌ها علاوه بر مخاطب و موضوع بروشور، از رنگ لوگو برند هم می‌توان کمک گرفت.

 

4.     به کمک ابزارهای موجود بروشور خود را طراحی کنید

بعد از اینکه متن و تصاویر بروشور کامل مشخص شد، نوبت به مرحله‌ی آخر در طراحی بروشور تبلیغاتی می‌رسد. برای این کار از ابزارهایی مثل فتوشاپ، ایلیستریتور، ایندیزاین و چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. در ابتدا نوع بروشور خود را مشخص کنید. اگر قرار است بروشور خود را سه لت و در صفحه‌ی A4 در نظر بگیرید، باید صفحه‌ی آچار را تقسیم بر 3 کنید. در چنین شرایطی اندازه‌ی هر لت برشور شما حدوداً 9.5 خواهد بود. موضوعی که مطرح شد از اصول طراحی بروشور سه لت بود. این شرایط برای بروشورهای دو لت و صفحاتی با سایز A3 یا A5 متفاوت است. فقط باید بدانید بروشور دو لت به این معناست که یک خط در وسط صفحه ایجاد شده و صفحه را به دو نیم مساوی تقسیم می‌کند.

پس از مشخص کردن بخش‌بندی‌ها متن و تصاویر انتخابی را در بخش‌هایی که از قبل مشخص کرده‌اید، قرار دهید. اگر هنگام قرار دادن یک عکس کیفیت عکس پایین آمد، حتماً عکس دیگری را جایگزین کنید. در آخر از  طراح بروشور  خود خروجی PDF یا JPG بگیرید تا کیفیت بروشور در هنگام چاپ پایین نیاید.

 

 

شبکه‌ی چاپ مسیر طراحی تا چاپ را به جای شما طی می‌کند

 در این مقاله سعی بر این بود که نکات مهم طراحی بروشور تبلیغاتی به طور کامل گفته شود؛ اما با تمام این تفاسیر چاپ این نوع بروشورها نمی‌تواند به راحتی گفته‌های بالا باشد. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید مخاطب را برای برداشتن بروشور و آشنایی با خودتان متقاعد کنید. انجام این کار کمی پیچیده است و بهتر آن است که به دست حرفه‌ای‌ها انجام شود. شبکه‌ی چاپ در کنار شماست تا با هزینه‌ی مناسب برای شما بروشور تبلیغاتی با متن جذاب و سنگین طراحی کند.

 

 

 

منبع

  • طراحی شبکه چاپ

بازاریابی کاتالوگ

 بازاریابی کاتالوگ

 

 

بازاریابی با کاتالوگ میراثی است که از شیوه‌های سنتی بازاریابی به دیجیتال مارکتینگ رسید. در این شیوه برای معرفی محصول یا خدمات برند، مشتری را به صفحات کاتالوگ دیجیتال یا آنالوگ ارجاع می‌دهید. کاتالوگ کتابچه‌ای ساده است که وظیفه معرفی محصولات یا خدمات شما را بر عهده دارد. با توجه به رقابتی که در این عرصه وجود دارد، استفاده از شیوه‌های خلاقانه و گرافیک قوی، کاتالوگ شما را به نگاه مشتریان برساند. بازاریابی با کاتالوگ علیرغم اینکه روشی سنتی و پرتکرار است، هرگز از رده خارج نشده و هنوز کسب‌وکارهای بسیاری از آن استفاده می‌کنند. زیرا بهترین راه برای آشنایی با یک برند، آشنا شدن با محصولات و خدمات آن است. یک کاتالوگ خوب مزایای برند شما را در کمترین زمان ممکن به سمع و نظر مخاطبین می‌رساند.

 

با کاتالوگ چگونه کمپین تبلیغاتی خود را ارتقاء ببخشیم؟

کاتالوگ‌ها به دلیل ماندگاری و تاثیر مستقیمی که بر حواس مخاطب می‌گذارند، شیوه‌ای امن برای بازاریابی محسوب می‌شوند. اما در استفاده از این شیوه باید به دنبال بهره‌وری بالاتر باشید تا کاتالوگ‌های باکیفیتی تولید کرده و آن‌ها را به محل مراجعه مخاطبین خود بدل سازید:

 

·       حفظ کیفیت

کاتالوگ شما نماینده‌ای از برندتان است. در بازاریابی با کاتالوگ، زبان محصولات شما تصاویر و متونی است که در کاتالوگ منتشر ساخته‌اید. مخاطب بازاریابی با کاتالوگ، باید آن را به مثابه دایره‌المعارف محصولات شما نزد خود حفظ کند تا در زمان نیاز به سادگی به آن رجوع کند. پس کاتالوگ شما از جهت سخت‌افزار و نرم‌افزار باید استانداردهای لازم را در بر داشته ‌باشد. اگر از کاتالوگ دیجیتال استفاده می‌کنید، رنگ‌ها و کیفیت تصاویر بسیار مهم هستند. در عین حال نباید حجم بالایی را به کاتالوگ اختصاص داده تا در گوشی یا لب‌تاب مخاطب به سختی اجرا شود. کاتالوگ‌های آنالوگ باید در عین حفظ کیفیت به صرفه باشند. پس اگر از کاغذهای گلاسه استفاده می‌کنید، باید از تصاویر و متونی بهره‌ببرید که در کمترین حجم بیشترین نکته را القا کنند. به مطالب اساسی بسنده کنید و از بیان هر مطلب اضافه دوری نمایید.

 

·       تناسب تصویر و متن

آن‌چه در نگاه اول مخاطب را به کاتالوگ شما جذب می‌کند، رنگ‌ها و کیفیتی است که در تصاویر کاتالوگ دیده‌ خواهد شد. پس ارتباط بصری اصلی‌ترین راه گره‌زدن مخاطب با محصول و خدمت شماست. اما مخاطب بعد از دیدن تصاویر به دنبال حل معمّای آن می‌گردد. متنی که در کنار عکس‌ها منتشر می‌شود، شاه‌کلید بازاریابی با کاتالوگ است. کاتالوگ باید به اندازه کافی از متن و تصویر برخوردار باشد. اگر کلماتی که در کاتالوگ پشت سر هم ردیف می‌شوند، مخاطب را دل‌زده کنند، عکس‌ها توفیقی در جذب مجدد او نخواهند داشت و چنانچه مخاطب بعد از مشاهده عکس، فورا با متنی جذاب و مفید و مختصر روبه‌رو شود، در نگه‌داشتن کاتالوگ، تعلّل نخواهد ورزید.

 

·       حفظ صداقت

یکی از نکات مهم تبلیغات برجسته‌کردن مزایای محصول و خدمت شماست. بازاریابی با کاتالوگ هم از این قاعده مستثنی نیست. ارکان کاتالوگ شما، تصاویر و متون، باید انعکاسی از نقاط قوت برندتان باشد. اما توجه به این نکته بسیار ضروری است که اگر این برجسته‌سازی مخاطبتان را از کیفیت حقیقی محصولتان دور سازد، اعتماد او به شما مخدوش خواهد شد. پس در طراحی کاتالوگ‌ها از اغراق‌‍‌های آزاردهنده‌ای که مخاطبان در عرصه تبلیغات از آن ملول می‌شوند، برحذر باشید. چرا که این اقدام می‌تواند بزرگ‌ترین توجیه برای کنارزدن برند شما از عرصه توجه مخاطب باشد.

 

·       توجه به داستان

داستان می‌تواند حواس مخاطب را در کسری از ثانیه به خود مشغول سازد. چنان‌چه به دنبال کسب بهترین نتایج از کاتالوگ خود هستید، از اهمیت داستان غافل نشوید. تنها با اشاراتی کوتاه به تاریخچه شکل‌گیری برند خود احساس همذات‌پنداری را در مخاطب بیدار کرده و او را نزد خود نگه دارید. از سوی دیگر داستان برند سابقه‌ای حرفه‌ای به محصولاتتان می‌دهد. زیرا به گمان او محصولی که از پس یک ماجرای طولانی به دستش رسیده با دقت نظر مضاعفی طراحی شده است. پس با روایت پیشینه برند خود در کاتالوگ هم احساس مخاطب را با محصول خود گره بزنید و هم مزیتی رقابتی در کاتالوگتان ارائه کنید.

 

 

 

 

 

کاربرد کاتالوگ در کجاست؟

برای اینکه بتوانید با استفاده از کاتالوگ کسب‌و‌کار خود را رونق بخشیده و به عرصه توجه مخاطب خود بیاورید، مهم است که بدانید کاربرد کاتالوگ در کجاست و چه برندی می‌تواند از مزایای آن بهره ببرد. درصورتی‌که مایل هستید از مزایای بازاریابی توسط کاتالوگ بهره‌مند شوید، این نکات مهم را مدنظر داشته‌ باشید:

 

·       طراحی کاتالوگ ابزار افزایش آگاهی مشتریان

 ذهن مخاطبی که برای اولین بار با محصول شما مواجه می‌شود، در جستجوی اطلاعاتی است که یا به کیفیت زندگی‌اش بیفزاید و یا برای مشکل کنونی ‌او راه‌حلی داشته ‌باشد. پس فراموش‌ نکنید طراحی کاتالوگ ابزار افزایش آگاهی مشتریان است نه یک خودنمایی. لذا قبل از اقدام به توزیع کاتالوگ توجه کنید اطلاعاتی که در آن منتشر می‌سازید، چقدر او را جذب کرده و به آگاهی‌اش کمک می‌کند.

 

·       مزایای بازاریابی توسط کاتالوگ

 برند شما برای ارائه شدن در یک کاتالوگ منسجم، نیازمند حفظ نظم درونی است. اگر کسب‌و‌کار شما از قبل دچار اضمحلال و از هم‌پاشیدگی باشد، شما هرگز نمی‌توانید بازاریابی با کاتالوگ را شیوه نجات خود قرار دهید. زیرا یک کاتالوگ خوب، اطلاعاتی منظم و طبقه‌بندی‌شده به مخاطب خود ارائه می‌دهد. پس برای استفاده از مزایای بازاریابی توسط کاتالوگ نیاز دارید کسب‌وکار خود را از قبل به میزان مطلوبی از انضباط رسانده و دیسیپلین خود را شکل داده ‌باشید. چراکه برخلاف آنچه شما می‌پندارید مخاطبین امروز می‌توانند فراتر از کلمات و تصاویر کاتالوگ شما را بشناسند. چنانچه مایل هستید کاتالوگتان معرفی مناسبی از برندتان باشد، هویتی یکپارچه و پیوسته در کسب‌و‌کارتان فراهم نمایید.

 

·       تناسب کاتالوگ با محصول یا خدمت

کاتالوگ به وسیله رنگ‌ها و تصاویر خود را در چشم مشتریان جا می‌کند. پس چنانچه محصول شما ویژگی‌های فیزیکی مشخصی ندارد، در طراحی کاتالوگ خود باید خلاقیت بیشتری به کار ببرید. به تصویر کشیدن یک محصول یا خدمت غیر فیزیکی می‌تواند از طریق نشان‌دادن لوازم آن برند باشد. در این موارد شما باید تکیه‌گاه اصلی کاتالوگ را محتوای متنی جذاب و مفید قرار دهید. عکس‌ها تنها به توسعه متن کمک خواهند کرد و نقش کلیدی ندارند.

 

 

هرچه سریع‌تر کاتالوگ خود را طراحی کنید!

بازاریابی با کاتالوگ از دیرباز مد نظر کسب‌وکارهای در حال‌ توسعه بوده ‌است. کاتالوگ‌ها درصورتی‌که به درستی طراحی شوند، شیوه تبلیغاتی امن و مناسبی برای کسب‌وکار شما هستند. پس برای درک این که چطور یک کمپین بازاریابی را با کاتالوگ رشد دهیم، توجه کنید که کیفیت کاتالوگ خود را حفظ کنید تا هم دوام داشته باشد و هم توجه مخاطب را به خود جلب کند، از ذکر مطالب تکراری و غیر واقعی در کاتالوگ خود پرهیز کنید، چراکه اعتماد مشتری را به سرعت از دست خواهید داد. برای جلب توجه مخاطب و حرفه‌ای نشان‌دادن برند خود حتما از ذکر داستان برند خود در کاتالوگ غفلت نکنید. زیرا نقش داستان در بازاریابی قابل انکار نیست. به یاد داشته‌ باشید یک کاتالوگ خوب می‌تواند کسب‌وکار شما را رونق بخشیده و از رکود نجات دهد، اما این اتفاق تنها درصورتی می‌افتد که کاتالوگتان اطلاعاتی مفید و مختصر به مخاطب بدهد، از یک برند پیوسته و یکپارچه پرده بردارد و متناسب با محصول یا خدمت شما طراحی شده باشد. چنانچه گمان می‌کنید کسب‌وکار شما در این مرحله به نقطه‌ای رسیده است که برای توسعه خود به یک معرفی جامع و ماندگار نیاز دارد، در طراحی و چاپ کاتالوگ یا بروشور خود تعلل نکنید و بدون تردید محصولات و خدمات خود را به سمع و نظر مخاطبین برسانید.

 

 

منبع

  • طراحی شبکه چاپ



چاپ شاپینگ بگ
 

چاپ شاپینگ بگ به فروش بیشتر محصول شما کمک می‌کند

 

 

با بایدها و نبایدهای چاپ شاپینگ بگ آشنا شوید

 

 

 

همان‌طور که می‌دانید چاپ شاپینگ بگ یکی از اصول بازاریابی در بسیاری از کسب‌و‌کارها محسوب می‌شود. این ابزار مهم و کاربردی جهت بسته‌بندی و حمل‌و‌نقل محصول به‌‌کار می‌روند و اغلب با عناوینی مانند ساک دستی، شاپینگ بگ، بگ شاگ و ... شناخته می‌شوند. شاید تعجب کنید اما بگ شاپ ها تاثیری غیرقابل اجتناب در بالا رفتن فروش محصول دارند؛ بنابراین هر تولیدکننده کاربلد و حرفه‌ای به‌‌خوبی می‌داند که باید این محصول جذاب را در کسب‌و‌کار خود به‌کار بگیرد. تمام اجزای این ابزار در کاربرد بهتر آن تاثیرگذار است، از جنس بدنه تا دسته‌ای که در ساک دستی به‌کاررفته بر قیمت و کارآیی آن تاثیر دارد. در این مقاله از شبکه چاپ با بایدها و نبایدهای طراحی و تولید شاپینگ بگ‌ها بیشتر آشنا می‌شوید، پس تا انتها همراه ما بمانید.

 

شاپینگ بگ، ابزاری ضروری و کاربردی در کسب و کارها

بدون شک بگ شاپ‌ها نقش به‌سزایی در کسب‌و‌کارهای امروزی دارند و جایگاه کیسه‌های پلاستیکی را اشغال کرده‌اند. در سال‌های گذشته با پیشرفت طراحی و کاربرد نرم افزارهایی مانند فتوشاپ در طراحی شاپینگ بگ به ابزاری برای بازاریابی محصول تبدیل شده است. این روزها بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان کالا جهت تبلیغ محصول خود از هیچ روشی دریغ نمی‌کنند، از چاپ تراکت و بروشور تا چاپ شاپینگ بگ هر کدام به نوعی به‌کار می‌روند. اما اغلب مردم به‌راحتی از کنار تراکت‌ها رد می‌شوند و توجهی به آن‌ها ندارند، این در‌حالی است که استفاده از ساک دستی یا بگ شاپ جایگاهی کم‌تر از یک بیلبورد برای تبلیغات محصول و کسب‌و‌کار ندارد. بهتر است تاثیر این ابزار جذاب و منحصر‌به‌فرد را دست کم نگیرید و زمان و هزینه مورد توجهی برای آن در نظر بگیرید.

 

نکاتی مهم که در طراحی و چاپ بگ شاپ باید مورد توجه قرار داد

 

همان‌طور ‌که گفته شد شاپینگ بگ یا ساک دستی می‌تواند نقش یک ابزار تبلیغاتی برای کسب‌و‌کار شما را بازی کند، پس در چاپ و طراحی آن باید نهایت تلاش خود را به‌کار برد. براین اساس جهت جذب مخاطب باید به چند نکته مهم و پایه‌ای در طراحی ساک دستی توجه کرد تا در مدت زمانی کوتاه شاهد رونق کسب‌و‌کار خود بود. به این نکات مهم و اساسی دقت کنید:

 

  • جنس محصول

تا آن‌جا‌که ممکن است از متریالی مقاوم و مستحکم جهت ساخت ساک دستی استفاده کنید تا در عین ماندگاری نگاه مخاطب را به خود جلب کند. درصورت استفاده از متریال استاندارد و ماندگار شاهد حضور این ابزار در محیط‌های مختلف خواهید بود در حالی که برند شما را به رخ می‌کشد. این شرایط کافیست تا مخاطب را در کوتاه‌ترین زمان به سمت برند شما جلب کند.

 

  • ظاهر زیبا

هر چه قدر که متریال کاربردی مهم است به همان اندازه ظاهر زیبا و چشمگیر تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطب خواهد داشت. سعی کنید المان‌ها و عناصر جذاب در طراحی و چاپ شاپینگ بگ به‌کار ببرید تا قادر به جذب و نگه‌داشتن مخاطب شما باشد. ساک دستی‌های شیک و منحصر‌‌به‌فرد به تنهایی توانایی بازاریابی یک محصول و فروش و رونق چند برابری آن را خواهند داشت.

 

  • قیمت

به‌عنوان یک فروشنده بسته به نوع محصولی که ارائه می‌دهید این امکان را خواهید داشت که در قیمت‌گذاری برای محصول قیمت بگ شاگ را هم در نظر بگیرید. این کار خود تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطب دارد. در اصول طراحی شاپینگ بگ توجه به قیمت تمام شده آن بسیار مهم است و در جلب توجه بیشتر مخاطب تاثیر می‌گذارد.

 

 



 

 

بایدها و نبایدهای طراحی شاپینگ بگ چیست؟

فراموش نکنید که در طراحی و چاپ شاپینگ بگ باید به باید ها و نبایدهای آن توجه زیادی شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که اصول طراحی ساک دستی را به صورت زیر و مرحله به مرحله رعایت کنید:

 

  • مرحله 1: طراحی الگوی ساک دستی

برای الگوسازی ساک دستی می‌توان از فردی خبره کمک گرفت و یا اینکه قالب‌های آماده را از اینترنت دانلود کرد. در هر حال شما نیاز مبرم و اساسی به الگوسازی ساک دستی دارید و یکی از باید های طراحی و چاپ آن محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال چاپ بگ شاپی منحصر‌به‌فرد و متمایز هستید توصیه می‌شود به جای استفاده از قالب‌های آماده کمی ار ایده‌‌های خود استفاده و طرحی تازه پایه‌ریزی کنید.  

 

  • مرحله 2: استفاده از نرم افزارهای خاص

احتمالا می‌دانید که یکی از اصول طراحی شاپینگ بگ استفاده از نرم افزارهای استاندارد است. از جمله نرم افزارهای حرفه‌ای که در این زمینه به‌کار می‌روند می‌توان به کرل و فتوشاپ اشاره کرد که طراحی این ابزار را به‌صورت دقیق و جزئی و بدون هیچ‌گونه تفاوتی انجام می‌دهد. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در طراحی محصول نباید هرگونه نوشته، لوگو یا تصویر را به‌کار بگیرید؛ چراکه ممکن است در طراحی استاندارد آن تاثیر متفی داشته باشد.  

 

  • مرحله 3: طراحی زمینه استاندارد

یکی از بایدهای چاپ شاپینگ بگ طراحی زمینه استاندارد آن است. بهتر است از زمینه‌های کسل‌کننده یا شلوغ خودداری کنید؛ چراکه تاثیر مستقیمی بر ذهن مخاطب خواهد داشت. باید زمینه مورد نظر حداقل 3 میلی ‌متر از هر طرف بیشتر باشد تا در زمان چاپ کل قالب چاپ شود.  

 

  • مرحله 4: اضافه کردن المان‌ها و عناصر

در مرحله چهار که آخرین مرحله به‌حساب می‌آید باید عناصر و المان‌های مد نظرتان را به بگ شاپ اضافه کنید. پس‌از طراحی دقیق و درست ساک دستی حال نوبت اضافه‌کردن نوشته‌ها، تصاویر و از همه مهم‌تر لگوی کسب‌و‌کارتان است. بسیاری از طراحان این مرحله را حیاتی‌ترین مرحله می‌‌دانند؛ چراکه با اضافه‌کردن تصاویر و نوشته‌ها در جای مناسب و در قالب در نظر‌گرفته‌شده به بهترین نحو در جذب مخاطب قدم بر می‌دارید.

 

نکاتی مهم که در طراحی شاپینگ بگ باید رعایت شود

 

اگر به بالابودن کیفیت و وضوح بگ شاپ خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌شود تا در زمان طراحی آن به چند نکته ریز اما بسیار مهم توجه کنید:

  • اندازه فایل طراحی باید حداقل 300 پیکسل باشد تا جزییات قرار گرفته در آن به چشم مخاطب بیاید و بگ شاپ به کیفیت قابل قبولی برسد.
  • بهتر است فایل طراحی شما روی سیستم رنگی یا mode از نوع CMYK باشد.
  • هیچگونه حاشیه‌ای در کناره‌های کار نباید قرار بگیرد؛ چراکه تقارن آن را از بین خواهد برد.
  • به فاصله حداقل 5 میلی متری از هر طرف کار توجه کنید.
  • بهتر است از کاربرد فونت کوچک تر از 6 خودداری شود؛ چراکه غیر قابل خواندن هستند.
  • در طراحی محصولاتی مانند بروشور، کارت دعوت و... که بخشی از آن‌ها تا می‌شود کمی حساسیت به خرج دهید؛ چراکه طراحی آن‌ها در محدوده 5 میلی‌متری موجب تا شدن محصول و غیرقابل خواندن شدن آن خواهد شد.
  • فراموش نکنید که استفاده از کاغذهایی مانند گلاسه، کرافت، تحریر و... تاثیری عالی و باورنکردنی در زیباترکردن بگ شاپ دارد و مخاطب را به‌خوبی جذب می‌کند.
  • تا آن جا که ممکن است از ساک دستی پارچه‌ای استفاده کنید؛ چراکه علاوه‌بر قابل بازیافت بودن ظاهری به‌روز و زیبا دارد و به جذب مخاطب بیشتر کمک می‌‌کند.

 

سخن پایانی

براساس نکات ذکر شده در این مقاله چاپ شاپینگ بگ به بازاریابی و فروش بهتر محصول کمک قابل توجهی خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است از کاربرد آن در کسب‌و‌کار خود غافل نشوید. اما تنها استفاده از این ابزار اهمیت ندارد، آنچه که به کسب‌و‌کار شما جلوه می‌دهد استفاده از ساک دستی‌هایی با طراحی درست و منطقی است. از آن جا که این ابزار در سال‌های اخیر به سرعت در حال محبوب‌شدن است، توصیه می‌شود تا حتما در طراحی آن دقت زیادی به خرج دهید. برای این کار می‌توان از افراد حرفه‌ای و کارشناسان خبره ما در مجموعه شبکه چاپ کمک بگیرید. به محض ثبت سفارشتان محصول مورد نظر شما با بهترین کیفیت، در کم‌ترین زمان و با بهترین قیمت بازار به دستتان خواهد رسید. شبکه چاپ انتخابی عاقلانه برای طراحی و تولید انواع ساک دستی است.  

 


منبع

  • طراحی شبکه چاپ